Plány a vize cyklodopravy v Praze 8 na příští léta

Praha 8 velmi dbá na cyklistickou prostupnost městské části. Cyklisté mohou využívat jak samostatné vyhrazené stezky, tak cykloobousměrky, cyklistické pruhy, které jsou na komunikacích pro automobily. Plány a vize cyklodopravy v osmé městské části popisuje cyklogenerel z roku 2015. Dalším krokem ve výstavbě infrastruktury pro cyklisty je schválení bezmotorové komunikace K Pazderkám – Lodžská.

Městská část Praha 8 reaguje na rostoucí popularitu cyklodopravy v Praze. „Kolo je výtečná alternativa městské dopravy. Pokračujeme v našem úsilí o bezpečný a příjemný průjezd městem všem, kteří tento ekologický způsob dopravy využívají,“ komentuje rozšiřování cyklotras v osmé městské části zástupce starosty Petr Vilgus.

Zatímco někteří cyklisté preferují rychlost a využívají klasické komunikace určené primárně motorovým vozidlům, jiní volí maximální bezpečí. Právě pro ty se v osmé městské části rozvíjí síť cyklotras.  Síť cyklostezek má sloužit ke každodenní dopravě lidí do práce a do školy, ale i pro aktivní trávení volného času. 

Rada MČ Praha 8 v úterý 17. října 2017 schválila přípravu stavby bezmotorové komunikace K Pazderkám – Lodžská. Její realizací dojde k harmonizaci vztahu mezi chodci a cyklisty, kteří dosud často pěší komunikaci užívali na úkor pěších. Upravená bezmotorová komunikace bude pro chodce a cyklisty dělená pruhem, což cyklistům umožní legální využití tohoto spojení a zároveň jim vymezí vlastní prostor, tak aby neohrožovali chodce.  Pro cyklisty bude po dokončení snazší dojet k atraktivním cílům, jako jsou např. obchodní centrum Krakov, Ďáblický háj anebo cyklostezka A273.

V letošním roce byly stezky v Praze 8 opatřeny směrovými značkami, které zjednodušují orientaci v městě pro ty, kteří dané místo neznají. „Příkladem takového komplikovaného místa byl průjezd cyklotrasy A2 přes Libeňský ostrov, kdy přespolní cyklisté často omylem zajížděli až na konec slepé ulice vedoucí na špici ostrova ke klubu vodních motoristů, místo aby zahnuli na trasu vedoucí přes protipovodňovou hráz u Rokytky. Nové značení tento omyl a následné bloudění vylučuje,“ informuje Vilgus.

V přípravě je pokračování trasy A2 z Thomayerových sadů do Troji, kde budou upraveny povrchy na komunikaci v parku a nově řešena stezka podél Vltavy v úseku, kde dnes cyklisté musí jezdit po nepohodlném chodníku podél ulice Povltavská. Rekonstrukce se má dočkat také hlavní cyklotrasa A2 přes Rohanský ostrov, což je zároveň součást jediné celoevropské cyklotrasy, která prochází Českem, EuroVelo 4. „Tato 4 000 km dlouhá trasa vede z francouzského Roscoffu do ukrajinského Kyjeva. Dnešní stezka byla postavena před více jak 10 lety v prakticky opuštěné oblasti. Stezka je velice atraktivní i díky developerským projektům typu Přístav 186 00. Proto bude rozšířena a tam, kde je to možné, i opatřena veřejným osvětlením,“ uvádí dále Vilgus.


Dostávejte aktuality na váš e-mail.
Každý den zasíláme všechny novinky z webu v jedné přehledné zprávě.


Zveřejněno: 20.10.2017
Vytisknout