Praha 8 má analýzu „nové“ dopravy v Karlíně

Karlín zklidnění dopravy tempo 30Loni na podzim byla v Karlíně provedena dopravní patření, která spočívala především v zavedení zóny 30 (Tempo 30) a zavedení obousměrného provozu pro cyklisty v jednosměrných ulicích. Rada osmé městské části si nechala zpracovat analýzu, která provedené úpravy a stávající provoz hodnotí. „Vážíme si vesměs pozitivních reakcí, a to nejen od analytiků, ale především od občanů dotčené oblasti. Tempo 30 se po roce obyvatelům Karlína vžilo,“ říká zástupce starosty Michal Švarc, který má dopravu v Praze 8 v gesci. Analýza bude v září předložena na zasedání Zastupitelstva MČ Praha 8.

V hodnotící zprávě se mj. hovoří o tom, že nová organizace dopravy má jednoznačně pozitivní vliv na dopravní obsluhu Karlína pro cyklisty – s tím, že v kombinaci se zavedením Tempa 30 se zvýšila bezpečnost zejména cyklistické a pěší dopravy. Negativní prvky ale zpráva nalézá zejména v nedodržování třicetikilometrové rychlosti v Pernerově ulici a s tím související nedodržování přednosti zprava, a špatné parkování.


V analýze jsou rovněž navržena opatření, která by měla být přijata. „Chceme přijmout ta opatření, která vidíme jako smysluplná. Celou věc však ještě musíme konzultovat s Policií ČR a TSK,dodává místostarosta. Radnice tak chystá především úpravu dopravního značení – do ulice se vrátí značky IP4b (Jednosměrný provoz) s tím, že se značky B11 (Zákaz vjezdu všech motorových vozidel) nahradí značkami B2 (Zákaz vjezdu všech vozidel) s dodatkovými tabulkami E13 (S výjimkou cyklistů). V Pernerově ulici budou navíc na vozovce „namalována“ značení upozorňující na křižovatky. „U vjezdů do oblasti doplníme na informační tabule text o dodržování přednosti zprava, dodává Švarc.

Analýza vlivu zóny 30

Zveřejněno: 20.08.2013
Vytisknout