Praha 8 rozjíždí projekt „Cvičení pod širým nebem“, určený lidem 55+

Praha 8 od září spouští projekt, „Cvičení pod širým nebem“. Jeho pilotní část začíná již v září na čtyřech vybraných fitness hřištích.

„Fitness parky, které městská část buduje, jsou hojně využívány a staly se přirozenou součástí veřejného prostoru. Teď, když už máme dvě perfektně fungující Centra aktivizačních programů pro seniory, a to díky skvělým dobrovolníkům a návštěvníkům, ráda bych přesunula pohybovou aktivizaci a osvětu zdravého životního stylu i mimo jejich zdi,“ říká zástupkyně starosty Vladimíra Ludková.

Cvičení ve fitness parcích bude využívat instalované stroje i další pomůcky, které poskytnou lektoři. Projekt je určen osobám ve věku 55+, které netrpí vážnými zdravotními a pohybovými problémy.

Při cvičení se seniory je nutné dbát na mnoho důležitých věcí, aby byl pohyb zdraví skutečně přínosný. „Senioři mají o cvičení velký zájem, jsem proto velmi ráda, že jim mohu nabídnout venkovní aktivity, které povede zkušená a certifikovaná fitness trenérka Pavlína Aksamítová, která je zároveň velmi oblíbenou dobrovolnicí Centra aktivizačních programů pro seniory,“ dodává místostarostka.

Cvičení bude probíhat za každého počasí s tím, že každý musí zvážit účast s ohledem na možnost a potřeby svého zdravotního stavu. „Jakmile však přijdou chladné dny, cvičení bude přesunuto do blízkých tělocvičen – v Karlíně do DK Karlík, v Kobylisích do nově zrekonstruovaného prostoru při DK Ďáblík, v Bohnicích do tělocvičny Centra aktivizačních programů pro seniory,“ doplňuje Vladimíra Ludková. 

Zájemci se mohou účastnit tréninků podle svého výběru a vhodné je si cvičení rezervovat na emailu lektorky Pavlíny Aksamítové: pavla.aksa@gmail.com, která také poskytne veškeré informace. Vzhledem k tomu, že je projekt cílen jako preventivní a motivační program pro zdravé stáří a stárnutí, bude pro seniory bezplatný.

(Předběžný) rozpis tréninků na jednotlivých fitness hřištích:

  • Fitness park Mazurská: v pondělí od 14.30 do 15.30 hodin (při CAP Mazurská)
  • Fitness park Burešova: v úterý od 9.30 do 10.30 hodin (při CAP Burešova)
  • Fitness park Molákova: ve středu od 14.30 do 15.30 hodin
  • Fitness park Lehnická: ve čtvrtek od 9.30 do 10.30 hodin

Každý trénink bude přizpůsoben možnostem konkrétních účastníků a bude mít následující průběh:

  1. zahřátí organismu v podobě pohybu, při kterém se uvolní kloubní aparatura a prokrví se svaly (10 minut),
  2. první polovina samotného cvičení bude zaměřena na uvolnění a posílení horní poloviny těla, jeho středu a dolní poloviny (20 minut),
  3. druhá část tréninku se soustředí na cvičení zvyšující mobilitu kloubů a zlepšující koordinaci (20 minut),
  4. strečink (10 minut).

Plakát (PDF, 270 kB)

Zveřejněno: 27.08.2014
Vytisknout