Rekonstrukce Negrelliho viaduktu – dopis koordinátora stavby

Studie - Negrelliho náměstí (nadhled)Vážení občané Karlína a přilehlých pražských částí kolem Negrelliho viaduktu,

dovolte, abych Vám sdělil pár informací o rozsáhlé rekonstrukci historického železničního mostu, která právě probíhá.

Začíná období Vánoc a jako každý rok se těšíme na tento krásný čas a přitom s napětím očekáváme, co přinese rok další. Bohužel, u nás stavbařů je to období, které znamená mimořádné nasazení stavebních kapacit, zimní opatření pro provádění prací a zabezpečení stavby proti nepříznivému počasí, aby naše stavební práce mohla v dalších měsících úspěšně pokračovat.

Rád bych Vás seznámil v krátkosti s dalším postupem stavby a také jako vždy s nepříjemnými omezeními, která se vás bezprostředně dotknou. Jistě jste zaznamenali, že stavební práce už nejsou jenom demoliční, ale že nová výstavba už začíná nabývat konkrétní rysy. V oblasti ulic Pernerova, Malého a Prvního pluku se nám daří úspěšně plnit harmonogram stavebních prací. Vložení nového mostu přes ulici Prvního pluku u ANF Florenc je v dubnu příštího roku reálné a doufám, že se nám to v tomto období podaří. Během vložení mostu bude komunikace Prvního pluku a současně s tím i ulice Malého opět uzavřena pro veškerý provoz. Objízdné trasy budou včas vyznačeny Omlouváme se za tato opatření, ale vložení 170 tun vážící ocelové konstrukce není bez tohoto uzavření možné.

Na Křižíkově ulici budou pokračovat práce na výstavbě druhé opěry mostu, demolice dvou mostních kleneb a další přípravné práce pro konečnou betonáž mostu v letním období příštího roku. Stavební práce směrem k Rohanskému nábřeží a přes Vltavu probíhají poměrně dobře a v současné době nemáme žádné poznatky, že by zde bylo nutné zásadně řešit dopravní omezení.

Ne všude je ale situace takto příznivá. Během dodatečného diagnostického průzkumu stávajících konstrukcí a odkrytí stávajících výplní kleneb se objevily závady zásadního charakteru u několika dalších mostních kleneb, kde po posouzení statikem bylo proti projektové dokumentaci rozhodnuto o dodatečné demolici těchto konstrukcí a nahrazení novými. Nový rozsah bourání kleneb má zásadní vliv na délku výstavby tohoto díla a už teď je zřejmé, že se termín stavby prodlouží do konce roku 2020.

Nemáme z toho radost, ale přes veškerá opatření z naší strany nelze tuto lhůtu zkrátit, a to z důvodu velmi omezeného přístupu ke stavbě a navazujících technologiích výstavby jednotlivých celků. Největší problémy řešíme v současnosti v oblasti ANF Florenc, kde havarijní stav cihelných kleneb navýšil potřebu přestavby oblouků na dvojnásobek oproti plánu.

Věřím, že občané bydlící či pracující v této oblasti Prahy nás pochopíte a vzájemnou tolerancí se nám podaří dospět do konečného závěru stavby bez zbytečných komplikací. Děkuji.

Rád bych touto cestou Vám všem popřál hodně šťastných chvil s Vašimi blízkými v době vánočních svátků, hodně zdraví a spokojenosti do roku 2019,  pevné nervy a trpělivost s námi, stavbaři. Můžu jenom slíbit, že uděláme maximum, aby tato stavba byla dokončena co nejdříve a toto krásné dílo, které bezesporu neodmyslitelně patří k památkám Prahy, mohlo být opět plně využíváno občany.

Petr Šantavý
koordinátor stavby


Dostávejte aktuality na váš e-mail.
Každý den zasíláme všechny novinky z webu v jedné přehledné zprávě.





Mohlo by vás také zajímat



Zveřejněno: 13.12.2018
Vytisknout