RADA
MĚSTSKÉ ČÁSTI USNESENÍ č. 0750/31.RMČ/2007 ze dne 20. prosince 2007, |
k návrhu
XXVII. dílčí změny „Organizačního řádu Úřadu Městské části Praha 8“, v platném znění |
Rada Městské části Praha 8 po projednání
na základě
ust. § 94 odst. 2 písm. b) zákona č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve
znění pozdějších předpisů,
I. s c h v a l u j e
-----------------
na návrh tajemnice Úřadu Městské části (ÚMČ)
Praha 8 XXVII. dílčí změnu „Organizačního řádu Úřadu Městské části Praha 8“,
v platném znění, která je uvedena v příloze tohoto usnesení,
s účinností od 1. ledna
2008,
II. u k l á d á
-----------
Josef Nosek, v. r. ……………………………….. Starosta MČ Praha 8 |
Mgr. Martin Roubíček, v. r. ……………………………….. zástupce Starosty MČ Praha 8 |
Provede: |
tajemnice ÚMČ Mgr. Vaněčková |
Na vědomí: |
- - - |
Předkladatel: |
tajemnice ÚMČ Mgr. Vaněčková |
Příloha usnesení č. 750/31.RMČ/2007
Rady Městské části Praha 8
ze dne 20. prosince 2007
XXVII. Dílčí změna „Organizačního řádu Úřadu Městské
části Praha 8“, v platném
znění
Část II.
3. Úřad se člení pro
jednotlivé úseky činnosti
a) do následujících odborů:
- odbor kancelář starosty (OKS) (2010),
- odbor kancelář tajemníka (OKT) (3010),
- odbor životního prostředí (OŽP) (3020),
- odbor ekonomický (EO) (3030),
- odbor majetkový (MO) (3040),
- odbor výstavby (OV) (3050),
- odbor občansko-správní (OSO) (3060),
- odbor sociální (SO) (3070),
- odbor živnostenský (ŽO) (3080),
- odbor zdravotnictví a sociálních služeb (OZSS) (3090),
- odbor bytový (BO) (3120),
- odbor školství (OŠ) (3140),
- odbor zakázek a investic (OZI) (3150),
- odbor státní sociální podpory (OSSP) (3160),
- odbor kultury (OK) (3170),
- odbor evidence obyvatel a osobních dokladů (OEOOD) (3180),
- odbor dopravy (OD) (3190),
- odbor krizového řízení (OKŘ) (3200);
II. Zvláštní část
pracovních náplní odborů
Odbor kancelář starosty (2010)
(OKS ÚMČ)
Odbor
je výkonným orgánem Starosty Městské části, zástupců Starosty, Zastupitelstva,
Rady a jejich orgánů, na úsecích organizačně-právním, evidenčně-právním,
servisu členům Zastupitelstva a výpočetní techniky, a to v rámci samostatné
působnosti Městské části. Odbor zabezpečuje povinnosti Městské části
vyplývající ze zákona o svobodném přístupu k informacím,
v platném znění, zajišťuje poštovní službu a činnost
podatelny a řídí činnost telefonní ústředny Úřadu.
Připravuje a podílí se
na zpracovávání koncepcí rozvoje území Městské části v souladu
s Územním plánem sídelního útvaru hl. města Prahy a Strategickým plánem
hl. města Prahy.
Plní úkoly na úseku krizového řízení, včetně
civilní ochrany obyvatelstva.
Organizační
členění:
I. Sekretariát starosty (2019),
II. Oddělení organizačně-právní (2011),
III. Oddělení evidenčně-právní (2014),
IV. Oddělení zastupitelstva městské části (2015),
V. Oddělení informatiky (2017),
VI. Oddělení informační (2013),
VII. Oddělení architekta městské části (2012),
VIII. Oddělení krizového řízení (2016).
Správce
rozpočtových prostředků a příkazce operace:
Kapitola 06 – kultura, sport a cestovní ruch - záležitosti sdělovacích
prostředků;
Kapitola
07 – bezpečnost - Povodňová komise Městské
části Praha 8 (Zvláštní orgán Městské části),
- ochrana obyvatel;
Kapitola 09 - vnitřní správa - pohoštění a dary,
- výpočetní technika a programové vybavení.
Pracovní náplň
odboru:
VIII. V
oddělení krizového řízení (2016)
1. na úseku krizového řízení:
a) rozpracovává a vede „Krizový plán správního
obvodu Prahy 8“:
aa) rozpracovává úkoly „Krizového plánu HMP“ (kraje),
ab) poskytuje Hasičskému
záchrannému sboru (HZS) HMP podklady a informace ke zpracování
„Krizového plánu HMP“ (kraje),
ac) shromažďuje údaje o počtu a
totožnosti osob, které v době krizového stavu změnily přechodně pobyt a nachází se
na území správního obvodu Prahy 8,
a předává tyto údaje Magistrátu a do ústřední evidence o
přechodných změnách pobytu osob,
ad) podílí se na zajišťování veřejného pořádku,
ae) zabezpečuje varování osob nacházejících se na území správního
obvodu Prahy 8 před hrozícím
nebezpečím,
af) organizuje evakuaci osob z ohroženého
území,
ag) organizuje činnosti v podmínkách nouzového přežití obyvatel
správního obvodu Prahy
8,
ah) zajišťuje plnění úkolů a opatření uvedených v „Krizovém plánu
HMP“ (kraje),
b)
zpracovává „Povodňový plán Městské části Praha
8“ a vede agendu Zvláštního orgánu Městské části – Povodňové komise Městské
části Praha 8 (2004),
c)
připravuje a realizuje opatření k řešení
krizových situací – varování osob, evakuace, nouzové přežití osob,
d)
zpracovává podklady a realizuje „Hospodářská
opatření“ při krizových stavech;
2. na úseku prevence kriminality:
a) je koordinátorem pro spolupráci s orgány
Městské policie Hl. města Prahy, Policie České republiky a Magistrátu,
b)
vyhledává možná ohniska kriminality na území
Městské části a navrhuje nápravná opatření,
c)
organizačně zajišťuje spolupráci jednotlivých
odborů Úřadu s orgány Městské policie Hl. města Prahy a Policie České
republiky;
3. na úseku civilní ochrany
obyvatelstva:
a)
zabezpečuje ukrytí obyvatelstva správního obvodu
Prahy 8,
b) zabezpečuje
výdej prostředků individuální ochrany pro
neaktivní obyvatelstvo správního obvodu Prahy 8,
c) zpracovává
a vede havarijní plán správního obvodu Prahy 8,
d) zajišťuje spoluúčast
veřejnosti při prevenci závažných havárií způsobených nebezpečnými chemickými
látkami,
e) zabezpečuje plnění úkolů, spojených s řešením mimořádných událostí v případě živelních
pohrom, havárií nebo jiného nebezpečí,
které ohrožuje životy, zdraví, značné
majetkové hodnoty nebo životní
prostředí;
4. na úseku obrany státu a
hospodářské mobilizace:
a) zpracovává a vede mobilizační
dokumentaci Úřadu,
b) zpracovává válečnou organizaci Úřadu a navrhuje zařazení
zaměstnanců do jednotlivých orgánů,
komisí a skupin,
c) realizuje
systém vyrozumění a svolání zaměstnanců,
d) vypracovává "Zvláštní dodatek k organizačnímu řádu a organizační řád Úřadu Městské části Praha 8 pro období branné pohotovosti státu",
e) organizačně a personálně zajišťuje "Obvodní evidenci přídělového hospodářství" a v době
mimořádných opatření z pověření Rady zřizuje komisi přídělového hospodářství
(na úrovni odboru),
f) zpracovává
podklady pro přednostní telekomunikační spojení,
g) realizuje
opatření k zajištění Hospodářské
mobilizace,
h) realizuje
opatření k řešení krizových situací,
i) zpracovává
a vede "Krizový plán správního obvodu Prahy 8",
j) zajišťuje
součinnost s ozbrojenými složkami a
právnickými osobami na území správního obvodu Prahy 8 ve věcech obrany a ochrany
obyvatelstva; poskytuje součinnost v případě výcviku ozbrojených sil mimo
území vojenských újezdů,
k) sepisuje
škody došlo-li k nim v přímé souvislosti s výcvikem ozbrojených
sil nebo s pověřením opatření pro zabezpečení obrany státu,
l) zabezpečuje
výběr a povolání fyzických osob k pracovním
povinnostem a výpomocím pro potřeby zajišťování obrany státu,
m) zajišťuje
součinnost s občanskými sdruženími, náboženskými společnostmi
a dalšími právnickými osobami při jejich podílu na přípravě občanů
k obraně státu,
n) zajišťuje věcné prostředky pro účely zajišťování obrany
státu,
o) organizuje
přípravy občanů k obraně státu,
p) poskytuje
potřebnou pomoc při evakuaci obyvatel,
r) zajišťuje u zaměstnanců zprošťování
mimořádné služby,
s) zajišťuje činnost Bezpečnostní rady správního obvodu Prahy 8 (navrhuje – po projednání
se Starostou, členy bezpečnostní rady, zpracovává jednací řád bezpečnostní rady
a plán činnosti bezpečnostní rady).
Odbor kancelář tajemníka (3010)
(OKT ÚMČ)
Odbor kancelář tajemníka je
výkonným orgánem tajemníka Úřadu (dále jen „tajemník“), zejména na úsecích
personálním a pracovněprávním, obrany a bezpečnosti, včetně
BOZP a požární ochrany, hospodářsko –
technickém, tzn. správy movitého a nemovitého majetku (včetně
případného pronájmu nebytových prostorů v budovách Úřadu a pozemků ve své
působnosti) a na úseku spisové služby, a to v rámci samostatné i
přenesené působnosti Městské části. Usměrňuje metodicky a kontroluje
příspěvkovou organizaci ve své působnosti dle zákona č. 320/2001 Sb.,
o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně a doplnění
některých zákonů (zákon o finanční
kontrole), ve znění pozdějších předpisů.
Prostřednictvím vedoucích odborů zajišťuje realizaci
usnesení Rady a Zastupitelstva. Zajišťuje úkoly Úřadu při výkonu státní
správy v přenesené působnosti.
Organizační členění:
I. Sekretariát tajemníka (3019),
II. Oddělení personální (3011),
III. Oddělení obrany ochrany a bezpečnosti (3012),
IV. Oddělení hospodářské správy (3013),
V. Oddělení správní archiv (3014).
Správce rozpočtových prostředků a
příkazce operace:
Kapitola 07 – bezpečnost - bezpečnost a veřejný pořádek,
- ochrana
obyvatel;
Kapitola 09 – vnitřní správa - činnost místní správy
(část):
- platy zaměstnanců,
- ostatní osobní výdaje (OOV),
- povinné pojistné placené zaměstnavatelem,
- fond zaměstnavatele,
- jiné běžné výdaje;
- místní zastupitelské orgány,
včetně odměn nebo mimořádných darů členům Zastupitelstva a členům jeho výborů, komisí Rady a Zvláštních orgánů Městské části z řad občanů, kteří nejsou členy Zastupitelstva;
Kapitola 10 – pokladní správa - zákonné pojištění – tzn. „povinné ručení“,
- oblast zdaňované činnosti (ZČ).
Pracovní náplň
odboru:
III. V oddělení obrany
ochrany a
bezpečnosti (3012)
1. plní povinnosti vyplývající ze zvláštních právních předpisů na úseku ochrany utajovaných informací( zejména zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů, ve spojení s prováděcími předpisy (t.č. nařízením vlády č. 522/2005 Sb. a vyhláškami NBÚ č. 523/2005 Sb. až č. 529/2005 Sb.) a s dosud platnou částí zákona č. 148/1998 Sb., o ochraně utajovaných skutečností a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a dalšími zvláštními právními předpisy), tj.:
a) zajišťuje ochranu utajovaných informací v rámci Úřadu,
b) provádí příjem, manipulaci, přepravu a skartaci písemných materiálů, které obsahují utajované informace,
c) vede
evidenci určených zaměstnanců Městské části
a uvolněných členů Zastupitelstva, na základě určení tajemníkem Úřadu,
d) zajišťuje řízení o vydání osvědčení určených zaměstnanců a uvolněných členů Zastupitelstva dle cit. zákona č. 412/2005 Sb.,
e) seznamuje určené zaměstnance a uvolněné členy Zastupitelstva s právy, povinnostmi a omezeními, vyplývajícími ze zvláštních právních předpisů pro práci s utajovanými informacemi;
2. na
úseku zabezpečení Úřadu:
a) zpracovává podklady pro vnitřní předpisy, týkající se zabezpečení Úřadu, týkajících se ochrany utajovaných informací,
b) kontroluje dodržování zvláštních právních předpisů a vnitřních směrnic Městské části, týkajících se zabezpečení majetku a utajovaných informací, včetně namátkových kontrol zabezpečení ochrany osobních údajů v podmínkách Úřadu,
c) kontroluje činnost pracovníků, vykonávajících ostrahu Úřadu,
d) zajišťuje
a odpovídá za technické prostředky, sloužící k zabezpečení Úřadu a ochrany
utajovaných informací,
e) provádí pravidelné kontroly dodržování vnitřních bezpečnostních směrnic,
f) zajišťuje prostředky individuální ochrany pro zaměstnance,
g) zpracovává
Požární a evakuační plán Úřadu,
kontroluje dodržování předpisů na úseku požární ochrany a prevence,
h) zajišťuje proškolování a zdravotní prohlídky řidičů a „řidičů
– referentů“,
i) zabezpečuje vstupní i průběžná proškolení ve
své působnosti pro všechny zaměstnance,
j) provádí
pravidelné kontroly na předmětném úseku,
k) dle nařízení tajemníka a v souladu se zvláštním právním předpisem
zajišťuje vybavení zaměstnanců ochrannými pracovními pomůckami.
IV. V oddělení hospodářské správy (3013)
1. zajišťuje materiálně-technické zabezpečení vnitřní správy,
2. zabezpečuje skladové hospodářství vnitřní správy,
3. provádí rozpočtování, financování a rozborovou
činnost příslušných částí Kapitoly
07 – bezpečnost, Kapitoly 09 – vnitřní správa a Kapitoly 10 –
pokladní správa a příslušné části
zdaňované činnosti (ZČ), kterou odbor zabezpečuje,
4. provádí fakturaci,
5. organizuje činnost pokladen, pokladní služby a hospodaření se zálohou, v souladu s příslušnou "Směrnicí" Úřadu,
6. eviduje a vyhledává pohledávky, vzniklé z vlastní činnosti,
7. provádí
operativně-technickou evidenci, včetně
inventarizace, mimo operativní evidence prostředků software s pořizovací cenou do 7 000,- Kč,
8. uzavírá pojistné smlouvy a zabezpečuje likvidaci případných škod,
9. řídí reprostředisko Úřadu a provádí rozmnožování písemných materiálů pro jeho potřeby,
10. zajišťuje provoz telefonních ústředen v budovách Úřadu,
11. organizuje a provádí potřebné úkony k zajištění výzdoby budov Úřadu při významných výročích,
12. zabezpečuje provoz kotelen Úřadu, včetně úklidu a schůdnosti přilehlých chodníků,
13. zabezpečuje úklid v budovách Úřadu,
14. na základě požadavků občansko-správního odboru zabezpečuje technicko-materiální potřeby pro volby do Parlamentu České republiky, volby do Evropského parlamentu konané na území České republiky a do zastupitelstev územní samosprávy a pro konání referend a místních referend
15. pečuje o řádné a důstojné materiální vybavení obřadní síně libeňského Zámku,
16. je operativním správcem movitého majetku sloužícího vnitřní správě Úřadu, pečuje o obnovu tohoto majetku a provádí jeho vnitřní dislokace,
17. zabezpečuje údržbu svěřeného majetku,
18. provádí inventarizace svěřeného majetku a realizuje opatření z nich vyplývající,
19. ve spolupráci s ekonomickým odborem a poradní skupinou tajemníka ("škodní komisí") připravuje podklady pro řízení o náhradách škod na jím spravovaném majetku,
20. spolupracuje
s ekonomickým odborem při sestavování a
plnění rozpočtu příslušných částí Kapitoly 07 – bezpečnost, Kapitoly 09 – vnitřní správa a Kapitoly 10 – pokladní správa
a kontroluje jeho čerpání,
21. zpracovává
rozbory hospodaření Úřadu v rámci příslušných částí Kapitoly 07 – bezpečnost,
Kapitoly 09 – vnitřní správa a Kapitoly 10 – pokladní správa, navrhuje
a zdůvodňuje ekonomickému odboru změny rozpočtu v Kapitole 07 –
bezpečnost, Kapitole 09 – vnitřní správa a v Kapitole 10 –
pokladní správa,
22. navrhuje uzavírání smluv v oboru hospodaření v rozpočtové Kapitole 09 – vnitřní správa a Kapitole 10 – pokladní správa a sleduje jejich plnění,
23. zajišťuje ve spolupráci s příslušnou správní firmou:
a) přípravu, realizaci a stavební dozor rozsáhlých investic, s posuzováním a vyhodnocováním jejich efektivnosti, na objektech, v nichž sídlí Úřad,
b) sledování technického stavu objektů budov
Úřadu a přípravu návrhů na jejich
stavební úpravy a rekonstrukce,
c) provádění kontroly údržbářských prací na budovách Úřadu,
d) provádění kontroly dodavatelů projektů a
stavebních prací týkajících
se budov Úřadu, včetně jejich
fakturace,
e) přípravu plánu oprav a stavebních investic budov Úřadu,
f) přípravu všech podkladů a jednání k vydání stavebního
povolení pro jednotlivé stavební
akce, včetně spolupráce s Pražským ústavem památkové péče,
g) zpracovávání žádosti o dotace na Magistrát a Ministerstvo kultury,
h) stanovisko a veškerá jednání
s Magistrátem, odborem památkové péče a dalšími všemi dotčenými subjekty
ve věcech stavebního řízení.
24. v případě potřeby může zabezpečit řízení motorových vozidel s celkovou hmotností do 3,5 t,
25. zodpovídá za čistotu a pořádek ve svěřených vozidlech a v garáži, včetně dodržování příslušných bezpečnostních předpisů, zodpovídá za technický stav vozidel,
26. zajišťuje uzavření pojistek za povinné ručení a havarijní pojistky,
27. vyhodnocuje efektivní využívání vozidel a spotřebu PHM, vede příslušnou evidenci jízd,
28. odpovídá za dodržování zvláštních právních předpisů, vztahujících se k provozu motorových vozidel ze strany Úřadu,
29. usměrňuje metodicky a kontroluje příspěvkovou
právnickou osobu (organizaci)
ve své působnosti – Jednotka civilní ochrany (JCO) Městské části
Praha 8,
29. vyřizuje žádosti o nájem nebytových prostorů v budovách Úřadu a pozemků ve své působnosti.
Odbor kultury
(3170)
(OK ÚMČ)
Odbor zajišťuje úkoly Městské
části v samostatné působnosti
v oblasti kultury. Usměrňuje
metodicky a kontroluje příspěvkovou organizaci ve své působnosti
dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě
a o změně a doplnění některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve
znění pozdějších předpisů. V přenesené působnosti Městské části vede
předepsanou evidenci nemovitých kulturních památek na území Městské části
a zastupuje Městskou část při jednání s orgány památkové péče.
V rámci své působnosti zabezpečuje všestranné využití svěřeného majetku, řádně pečuje o jeho provoz a údržbu. Podporuje všestranný rozvoj kulturních aktivit občanů Prahy 8.
Organizační
členění:
- - -
Správce
rozpočtových prostředků a příkazce operace:
Kapitola
06 – kultura, sport a cestovní ruch.
Pracovní náplň
odboru:
a) na
úseku ekonomických činností:
1. vykonává administrativní práce a organizační služby pro vedoucího odboru,
2. zajišťuje materiálně-technické zabezpečení zaměstnanců odboru,
3. vede průběžně
správu inventáře dle seznamů dlouhodobého
nehmotného, drobného dlouhodobého hmotného a dlouhodobého hmotného
majetku (DNM, DDHM a DHM) odboru, provádí a odpovídá za roční a neperiodické inventarizace
v prostorech užívaných odborem, provádí
kontroly inventarizací a hospodaření s majetkem příspěvkové organizace ve
své působnosti,
4. vede přehled docházky a osobní agendy zaměstnanců odboru,
5. zajišťuje spisovou službu a další úkoly odboru dle "Spisového a skartačního řádu Úřadu",
6. sleduje
investiční akce na objektech vedených v účetnictví odboru, kontroluje akce
v příspěvkové organizaci ve své působnosti, a poskytuje na tyto
akce finanční prostředky,
7. vypracovává
na základě požadavků ekonomického odboru rozbory hospodaření odboru, i
příspěvkové organizace ve své působnosti,
8. zpracovává konečnou verzi materiálů k projednání Radou a Zastupitelstvem,
9. vyřizuje žádosti o krátkodobý nájem nebytových prostorů ve své působnosti;
b) na úseku kultury:
1. zpracovává podklady pro výkon přenesené působnosti v oblasti památkové péče orgány ochrany přírody a odborem památkové péče Magistrátu,
2. eviduje státní nemovité kulturní památky na území Městské části, v souladu se zvláštními právními předpisy o státní památkové péči,
3. eviduje plastiky, pomníky a pylony na území Městské části a spolupracuje přitom s Galerií Hl. města Prahy,
4. spolupracuje s profesionálními a amatérskými soubory, občanskými sdruženími, církvemi apod. při zajišťování rozvoje regionální kultury, obnově místních tradic a kulturních památek,
5. zprostředkovává a zajišťuje profesionální i zájmovou činnost v prostorech obecních objektů svěřených do správy Městské části (koncerty, kulturní představení, výstavy apod., včetně společenských akcí),
6. zajišťuje a organizuje slavnosti a obřady pro občany Městské části za spolupráce aktivu Sboru pro občanské záležitosti Městské části (9510) – vítání narozených dětí, zlaté a diamantové svatby, blahopřání pro jubilanty apod.,
7. sleduje činnost mládežnických právnických osob (organizací),
8. zpracovává analýzy, náměty a koncepce kulturního života Městské části,
9. připravuje návrhy na udílení čestných poct, jako např. čestného občanství Městské části,
10. zpracovává pro Radu, ve spolupráci s příslušnými výbory Zastupitelstva a komisemi Rady, návrhy vypsání finančních grantů v kulturně-vzdělávací oblasti,
11. spravuje příjmy a výdaje příslušné kapitoly rozpočtové skladby Městské části a odpovídá za jejich plnění (čerpání) za důsledného dodržování platných směrnic vydaných Městskou částí; ve spolupráci s ekonomickým odborem zabezpečuje v termínu všechny úkoly a úkony (návrh, úpravy, rozbory apod.), související s rozpočtem kapitoly v příslušném rozsahu,
12. zabezpečuje provoz kulturních zařízení,
13. vyhledává a sbírá informace vztahující se k Městské části,
14. uskutečňuje fotografickou dokumentaci akcí,
15. zajišťuje prezentaci Městské části,
16. zabezpečuje správu internetových stránek Městské části,
17. organizuje a technicky zajišťuje noviny Městské části „OSMIČKA“, připravuje jejich obsahovou náplň.
c) na úseku řízení:
usměrňuje po odborné stránce příspěvkovou právnickou
osobu (organizaci) ve své působnosti, zřízenou Městskou částí:
Kulturní středisko Městské části (KuS MČ) Praha 8 (9240).
Odbor krizového řízení (3200)
(OKŘ ÚMČ)
Organizační
členění:
- - -
Správce
rozpočtových prostředků a příkazce operace:
Kapitola 07 – bezpečnost - Povodňová komise Městské části Praha 8 (Zvláštní orgán Městské části),
- ochrana obyvatel,
- bezpečnost a veřejný pořádek;
Pracovní náplň
odboru:
a) na úseku ekonomických činností:
1. vykonává administrativní práce a organizační služby pro vedoucího odboru,
2. zajišťuje materiálně-technické zabezpečení zaměstnanců odboru,
3. vede průběžně správu inventáře dle seznamů dlouhodobého nehmotného, drobného dlouhodobého hmotného a dlouhodobého hmotného majetku (DNM, DDHM a DHM) odboru, provádí a odpovídá za roční a neperiodické inventarizace v prostorech užívaných odborem,
4. vede přehled docházky a osobní agendy zaměstnanců odboru,
5. zajišťuje spisovou službu a další úkoly odboru dle "Spisového a skartačního řádu Úřadu",
6. sleduje investiční akce na objektech vedených v účetnictví odboru, kontroluje akce ve své působnosti, a poskytuje na tyto akce finanční prostředky,
7. zpracovává konečnou verzi materiálů k projednání Radou a Zastupitelstvem,
8. provádí rozpočtování, financování a rozborovou činnost Kapitoly 07 – bezpečnost,
9. spolupracuje s ekonomickým odborem při sestavování a plnění rozpočtu Kapitoly 07 – bezpečnost,
10. zpracovává rozbor hospodaření odboru v rámci Kapitoly 07 – bezpečnost, navrhuje a zdůvodňuje ekonomickému odboru změny rozpočtu v Kapitole 07 – bezpečnost;
b) na úseku krizového řízení, ochrany
proti povodním a hospodářských opatření pro krizové stavy (HOPKS):
1. rozpracovává úkoly Krizového
plánu HMP (KP HMP) na podmínky správního
obvodu Prahy 8,
2. zajišťuje a realizuje plnění
úkolů a opatření uvedených v rozpracovaném „Krizovém plánu správního
obvodu Prahy 8,
3. zajišťuje činnost Bezpečnostní
rady správního obvodu Prahy 8 (navrhuje – po projednání se
Starostou, členy bezpečnostní rady, zpracovává jednací řád bezpečnostní rady a
plán činnosti bezpečnostní rady),
4. zajišťuje nepřetržitou službu zaměstnanců odboru pro případ řešení mimořádné události a krizového stavu,
5. poskytuje Hasičskému
záchrannému sboru (HZS) HMP podklady a informace
ke zpracování „Krizového plánu HMP“,
6. zpracovává podklady a realizuje
Hospodářská opatření při krizových stavech (HOPKS),
7. rozpracovává plán nezbytných dodávek KP HMP na
podmínky správního obvodu Prahy 8 a zajišťuje jeho plnění,
8. zabezpečuje provoz informačního
systému ARGIS, zajišťuje tvorbu a realizaci bezpečnostních projektů ve správním
obvodu Prahy 8,
9. rozpracovává plán
akceschopnosti KP HMP na podmínky správního obvodu Prahy 8 a zajišťuje jeho plnění,
10. rozpracovává plán vyrozumění
KP HMP na podmínky správního obvodu Prahy 8 a zajišťuje jeho plnění,
11. rozpracovává přehled sil a prostředků pro krizové stavy,
12. rozpracovává operační plány KP HMP na podmínky správního obvodu
Prahy 8 a zajišťuje jejich
plnění,
13. rozpracovává typové plány KP HMP na podmínky správního obvodu Prahy
8 a zajišťuje jejich
plnění,
14. rozpracovává požární poplachový plán KP HMP na podmínky správního
obvodu Prahy 8,
15. zpracovává „Povodňový plán Městské části Praha 8“ a vede agendu
Zvláštního orgánu Městské části – Povodňové komise Městské části Praha 8
(2004),
16. zabezpečuje ochranu proti povodním na území správního obvodu Prahy
8,
17. zabezpečuje provoz informačního systému POVIS;
c) na úseku obrany státu:
1. zajišťuje součinnost s
ozbrojenými složkami a právnickými osobami na území správního
obvodu Prahy 8 ve věcech obrany a ochrany obyvatelstva; poskytuje
součinnost v případě výcviku ozbrojených sil mimo území vojenských újezdů,
2. zpracovává a realizuje plán
vyrozumění a svolání zaměstnanců,
3. zpracovává válečnou organizaci
Úřadu a navrhuje zařazení zaměstnanců do jednotlivých orgánů, komisí
a skupin,
4. poskytuje údaje ke zpracování
plánu obrany na území správního obvodu Prahy 8,
5. připravuje a realizuje opatření
k zajištění mobilizace,
6. realizuje opatření k řešení
krizových situací souvisejících s obranou státu,
7. zajišťuje věcné prostředky
pro účely zajišťování obrany státu,
8. zajišťuje u zaměstnanců
zprošťování mimořádné služby,
9. spolupracuje
při organizaci a přípravě občanů k obraně státu,
10. spolupracuje při výběru fyzických osob k
pracovním povinnostem a výpomocím pro potřeby zajišťování
obrany státu,
11. zajišťuje součinnost
s občanskými sdruženími, náboženskými společnostmi a dalšími
právnickými osobami při jejich podílu na přípravě občanů k obraně
státu,
12. vypracovává "Zvláštní dodatek k organizačnímu řádu a
organizační řád Úřadu Městské části Praha 8 pro období branné
pohotovosti státu",
13. organizačně a personálně zajišťuje "Obvodní evidenci
přídělového hospodářství" a
v době mimořádných opatření z pověření Bezpečnostní rady správního obvodu
Prahy 8 zřizuje komisi přídělového
hospodářství (na úrovni odboru);
d) na úseku ochrany obyvatelstva:
1. zajišťuje civilní ochranu
obyvatelstva ve správním obvodu Prahy 8,
2. zajišťuje provoz a údržbu
prostředků civilní ochrany,
3. zabezpečuje plnění úkolů,
spojených s řešením mimořádných událostí a krizových stavů,
4. zpracovává a vede havarijní
plán správního obvodu Prahy 8,
5. zabezpečuje varování osob
nacházejících se na území správního obvodu Prahy 8 před hrozícím
nebezpečím,
6. zabezpečuje ukrytí obyvatelstva
správního obvodu Prahy 8,
7. zabezpečuje výdej prostředků
individuální ochrany pro určené obyvatelstvo správního obvodu
Prahy 8,
8. zabezpečuje evakuaci osob
z ohroženého území,
9. zabezpečuje činnosti
v podmínkách nouzového přežití obyvatel správního obvodu Prahy 8,
10. zabezpečuje plnění plánu hygienických a protiepidemických opatření;
e) na
úseku prevence kriminality:
1. je koordinátorem pro spolupráci s orgány Městské policie Hl. města Prahy, Policie České republiky a Magistrátu,
2. vyhledává možná ohniska kriminality na území Městské části a navrhuje nápravná opatření,
3. organizačně zajišťuje spolupráci jednotlivých odborů Úřadu s orgány Městské policie
Hl. města Prahy a Policie České republiky.