Zeptejte se

Zasláním příspěvku souhlasíte s podmínkami uveřejňování.

Vážení občané, máte-li dotaz týkající se chodu městské části Praha 8 nebo Úřadu městské části Praha 8, napište nám. Vaše dotazy budou zodpovězeny příslušným zástupcem samosprávy či zaměstnancem Úřadu MČ Praha 8. Zodpovězeny budou pouze jasně formulované dotazy vztahující se k jednotlivým tématům. Zodpovídány nebudou příspěvky urážlivé, vulgární, rasistické, komerčního charakteru, porušující platné právní normy ČR či obecné etické normy.

Dotazy jsou spolu s odpověďmi zveřejňovány na této stránce. Zveřejňovány jsou pouze příspěvky, které neporušují zmíněná pravidla.

Pokud je Váš dotaz obsáhlejší, případně týká-li se širšího a komplexnějšího tématu, doporučujeme vám obracet se přímo na jednotlivé zástupce samosprávy prostřednictvím e-mailu nebo osobně po sjednání schůzky.

Zasláním příspěvku poskytujete právo k jeho používání či reprodukování.

 

Téma Řadit podle data
Vyhledávání:

Vložit otázku do tohoto tématu

*
*
 
*
Sečtěte čísla osm a dva
 
 

Zodpovězené dotazy pro toto téma


1 2 3 4 5  další 
  • Otázka: Očkování seniorů nad 80 let (Ing. Petr Částka 14.01.2021 17:44) – Ostatní
    Sdílet
    Dobrý den.
    Chtěl jsem se zeptat, zda-li nějakým způsobem na Praze 8 plánujete organizovat/zabezpečovat dopravu nemohoucích, imobilních seniorů (80 let a více) do místa očkování proti covid-19? Například Praha 7 a i jiné okresy tuto možnost začínají nabízet právě pro imobilní seniory, kteří nemají jinou možnost jak se k vakcinaci dostavit.
    Děkuji.
    • Odpověď: (18.01.2021 14:59)
      Vážený pane inženýre,

      přestože převozovou službu by měl v případě imobilních osob zajišťovat praktický lékař, Městská část Praha 8 je připravena pomoci imobilním občanům s dopravou do očkovacího centra. Tato pomoc bude řešena v rámci pečovatelské služby, doprovod bude zajištěn vozem pečovatelské služby a kvalifikovaným pracovníkem. Služba za tímto účelem, a to s ohledem na mimořádnost situace, bude poskytována občanům ve věku 80+ bezplatně. Vzhledem k omezené kapacitě pečovatelské služby, která musí zabezpečovat i své každodenní úkoly, je třeba se na této pomoci dopředu domluvit. Proto žádáme zájemce, aby nejdříve konzultovali své potřeby na telefonických linkách pro seniory, ideálně před samotnou rezervací termínu očkování. Tyto seniorské linky byly zřízeny na podporu seniorských obyvatel MČ Praha 8 a pro potřeby poradenství při registraci k očkování byly posíleny: 

      601 263 294
      601 263 290
      601 263 291
      601 263 292

      Pokud byste potřeboval pomoc či další informaci, neváhejte se na nás obrátit.

      S pozdravem

      pověřená vedením odboru zdravotnictví a sociálních služeb
  • Otázka: úřední hodiny s ohledem na PES5 (Turko Jiří 13.01.2021 16:37) – Ostatní
    Sdílet
    Dobrý den,

    předem se omlouvám, že nejsem občan Vaší Městské části, ale občan MČ Prahy 7.

    Velice by mě zajímalo, jak je možné, že Váš úřad může mít úřední hodiny dva dny v týdnu, defacto po celý den, a to bez jakéhokoliv omezení pro veřejnost, když přímo Protiepidemický systém ČR uvedené výslovně vylučuje. Konkrétně uvádí, že úřední hodiny jsou pouze pro
    nezbytnou agendu a jinak má být nařízena práce z domova. Na Vašich stránkách však žádné omezení není zřejmé a také z doslechu vím, že úřední hodiny mají všechny Vaše agendy stejné jako před
    vyhlášením nouzového stavu.

    Mohl bych dostat informaci, na základě čeho se domníváte, že nejsou uvedeným porušována vládou nařízená opatření? Rád bych uvedené oficiálně navrhl také na naší MČ, kde tvrdí, že uvedené s ohledem na PES 5 nejde řešit jinak, než max. ÚH 2x týdně 5 hod. u vybraných agend, u zbylých nařízené pravidelné směny a HO, a také vyvolávací systém pro všechny agendy tak, aby v budově bylo co nejméně lidí.

    Velice děkuji za Váš čas.

    S pozdravem Turko
    • Odpověď: (15.01.2021 13:18)
      Vážený pane Turko,

      podle našeho názoru jsou stávající úřední hodiny stanoveny zcela v souladu s Usnesením vlády ČR č. 1202 ze dne 20.11.2020, neboť omezení úřední doby na 5 hodin 2x v týdnu, jak jsme si již vyzkoušeli, ohrožovalo činnost správního orgánu a nepřiměřeně ohrožovalo práva klientů/ veřejnosti. Samozřejmě v rámci těchto úředních hodin byla přijata ochranná opatření v souvislosti s pohybem občanů po budově.

      S pozdravem

      pověřena vedením odboru občansko-správního (OOS)
  • Otázka: Tříkrálový trh (Tereza Kozáková 09.01.2021 13:05) – Ostatní
    Sdílet
    Dobrý den, je mi jasné, že kvůli covidové situaci se Tříkrálový trh konat nebude. Ptám se jen, jestli uvažujete o posunutí akce, až se covid. situace uklidní? Je možné přispět, ať finančně či oblečením, na Klokánka, kam výtěžek obvykle chodil? Předem děkuji, Kozáková.
    • Odpověď: (11.01.2021 14:08)
      Vážená paní Kozáková,

      letošní Tříkrálový trh se neuskuteční ani v náhradním termínu vzhledem k nejasnému vývoji epidemiologické situace.
      Děkujeme za Váš zájem přispět organizaci Klokánek. Obraťte se proto, prosím, na ně přímo:
      http://www.klokanek-chabarovicka.cz/jak-mohu-pomoci/

      S pozdravem

      oddělení komunikace, vnějších vztahů a infocentra
      odbor kancelář starosty (OKS)
  • Otázka: Komunální odpad (Poláčková 08.01.2021 16:24) – Ostatní
    Sdílet
    Dobrý den,
    narodilo se nám dítě, prosím o radu jak a zda vůbec je třeba nahlásit nového člena rodiny v bytě kvůli platbě za komunální odpad.
    Děkuji
    • Odpověď: (11.01.2021 14:04)
      Vážená paní Poláčková,

      předpokládám, že se jedná o obecní byt. V tom případě, prosím, kontaktujte oddělení bytů MČ Praha 8:
      https://www.praha8.cz/Oddeleni-bytu-a-spravy-pohledavek
      Pokud se jedná o byt v osobním vlastnictví, je třeba toto řešit s příslušným SVJ.

      S pozdravem

      oddělení komunikace, vnějších vztahů a infocentra
      odbor kancelář starosty (OKS)
  • Otázka: Infokanál Praha 8 (Martin Krška 05.01.2021 20:09) – Ostatní
    Sdílet
    Dobrý den, rád bych se zeptal, zda funguje stále Infokanál Prahy 8 https://m.praha8.cz/Infokanal-Praha-8.html pro komunikaci s občany prostřednictvím SMS (zdá se, že už nefunguje) či zda náhodou neuvažujete o zavedení služby Mobilní rozhlas v případě mimořádných událostí. Díky za odpověď.
    • Odpověď: (06.01.2021 14:00)
      Vážený pane Krško,

      Vámi zmíněnou službu již neprovozujeme.
      O zavedení služby Mobilní rozhlas zatím neuvažujeme.

      S pozdravem

      oddělení komunikace, vnějších vztahů a infocentra
      odbor kancelář starosty (OKS)
  • Otázka: koureni v okoli OSSZ Praha 8 (kadanik 05.01.2021 16:19) – Ostatní
    Sdílet
    Dobry den,
    chci se zeptat co mam delat resp kde nahlasit koureni zamestnancu OSSZ resp Financni spravy, v okoli uvedenych budov a zejmena v zakouti na Na dlazdence 2a , prikladam link s fotkou :
    https://ibb.co/ZdJy1MS

    Desne mne to obtezuje proto tudy chodim denne s detma a musim to dychat
    dekuji
    • Odpověď: (06.01.2021 13:55)
      Vážený pane Kadaníku,

      Vámi zmíněný úřad nespadá pro ÚMČ Praha 8. Vaši stížnost tedy postupujeme přímo do OSSZ.

      S pozdravem

      oddělení komunikace, vnějších vztahů a infocentra
      odbor kancelář starosty (OKS)
  • Otázka: ověření podpisu v místě bydliště (Darina Kandráčová 04.01.2021 15:19) – Ostatní
    Sdílet
    Dobrý den, potřebujeme ověřit podpis na listinu, ale bohužel babička je nechodící. Je možné zajistit přes úřad někoho, kdo by k babičce zašel domů. Jedná se o ulici Vřesovou, Praha 8.
    Děkuji
    • Odpověď: (05.01.2021 15:37)
      Vážená paní Kandráčová,

      potvrzuji, že Vámi požadovaná služba je běžně zajišťována na základě objednání referentkami občansko-správního odboru Úřadu městské části Praha 8, a to v souladu s § 15 zákona č. 21/2006 Sb., o ověřování, ve znění pozdějších předpisů. Nicméně je nutno konstatovat, že na základě znění zákona Úřad městské části Praha 8 nemá zákonnou povinnost tuto službu poskytovat, a proto v současné situaci, kdy je pro celé území ČR z důvodu ohrožení zdraví v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru SARS CoV-2 vyhlášen nouzový stav, a ve smyslu Usnesení Vlády ČR ze dne 21. října 2020 č. 1080 o přijetí krizového opatření o omezení činností orgánů veřejné moci a správních orgánů, není tato služba poskytována.

      Nicméně, pokud je z Vaší strany možnost dopravit babičku do budovy Úřadu Městské části Praha 8 ( U Meteoru 6, Praha 8 – Libeň ), lze s vedoucí správního oddělení paní Jitkou Dvořákovou na tel. 222 805 543 domluvit přednostní ověření podpisu u přepážky, popř. před budovou úřadu.

      Jinak doporučuji se s žádostí o ověření podpisu v domácím prostředí obrátit na notáře.

      S pozdravem 

      pověřena vedením odboru občansko-správního (OOS)
  • Otázka: kontejner na chodníku (Libuše Vlasáková 02.01.2021 11:01) – Ostatní
    Sdílet
    Dobrý den,mám 2 dotazy:1.se týká nesmyslně postaveného kontejneru na chodníku,v nově zrekonstruované Cafourkově ulici-viz foto.V ulici jsou 3 odstavné plochy na kontejnery,z toho jsou využity pouze 2.Ten 3,nejblíže Visly je prázdný.2.dotaz se týká uzavřeného parkoviště vedle Bohnického hřbitova-viz druné foto, proč se tento prostor,třeba i jako placený, nevyužije.V době předvánoční,ale i během roku jezdí na hřbitov spousty aut ,které parkují nevhodně v okolí hřbitova.Děkuji za odpovědi,Vlasáková.
    • Odpověď: (05.01.2021 10:07)
      Vážená paní Vlasáková,

      parkoviště u hřbitova je v soukromém vlastnictví, v tomto případě Římskokatolické farnosti u kostela sv. Petra a Pavla. O využití tohoto parkoviště tedy není MČ Praha 8 kompetentní rozhodovat.
      Děkujeme za pochopení.

      S pozdravem 

      poradce, konzultant
      odbor kancelář tajemníka (OKT)
  • Otázka: ostatní (Radim Ševčík 12.12.2020 18:55) – Ostatní
    Sdílet
    Dobrý den,
    prosím o sdělení, zda je povoleno, aby v Ďáblickém háji (ale i na jiných veřejných místech)mohli pejskaři nechat svá zvířata nechat volně pobíhat bez náhubků. Někteří psi jsou velmi agresivní a už několikrát vyděsili děti. Majitelé tvrdí, že volné pobíhání v lese je dovoleno. Nevšiml jsem si, že by strážníci této problematice věnovali pozornost. Děkuji za upřesnění.
    • Odpověď: (22.12.2020 13:37)
      Vážený pane Ševčíku,

      v současné době neexistuje žádná obecně závazná vyhláška, ani jiný právní předpis, který by v souhrnu upravoval pohyb psů na území hl. m. Prahy a stanovil práva a povinnosti majitelů psů a jejich vůdců.
      Volné pobíhání psů na veřejných prostranstvích v současné době na území hlavního města Prahy řeší pouze vyhláška hl. m. Prahy č. 6/2001 Sb.,  o ochraně veřejné zeleně, ve znění pozdějších předpisů. Problematika volného pohybu psů je zde upravena jen částečně, obsah vyhlášky směřuje spíše k ochraně veřejné zeleně před znečišťováním a poškozováním. Veřejnou zelení se rozumí pozemky, které jsou evidovány v katastru nemovitostí jako druh pozemku – ostatní plochy, využití pozemku – zeleň.
      Touto vyhláškou je přímo zakázán vstup psů na dětská hřiště a pískoviště, bez ohledu na to, zda jsou oplocena či nikoli. Na ostatních plochách veřejné zeleně (§ 3 odst. 1 a 2) je vstup se psy sice povolen, ale není povoleno jejich volné pobíhání.

      Na všech veřejně přístupných pozemcích evidovaných v katastru nemovitostí výše uvedeným způsobem tedy platí zákaz volného pobíhání psů, a pokud se na těchto pozemcích nachází dětská hřiště nebo pískoviště, platí na těchto místech taktéž zákaz vstupu psů.
      Pohyb zvířat částečně  upravuje zákon č. 449/2001 Sb., o myslivosti, ve znění pozdějších předpisů.  V tomto zákoně je dle § 10 odst. 1 zakázáno vlastníkům domácích zvířat, včetně zvířat ze zájmových chovů a zvířat z farmových chovů zvěře, nechat je volně pobíhat v honitbě mimo vliv svého majitele nebo vedoucího.  Pozemky Ďáblického háje jsou evidovány v katastru nemovitostí jako pozemky lesní,  nejedná se však o honební pozemky  a  pohyb psů na volno zde není omezen.

      Na ostatních veřejných plochách není volné pobíhání psů prozatím  právními předpisy upraveno.

      S pozdravem

      pověřena vedením oddělení ochrany přírody
      odbor životního prostředí (OŽP)
  • Otázka: Poradentské centrum Ládví (Hana RÝGROVÁ 16.12.2020 17:36) – Ostatní
    Sdílet
    Dobrý den, je ještě funkční "Poradentské centum živnostníků a podnikatelů v KD Ládví? Telefon je odpojen z provozu, na mailové zprávy nikdo neodpovídá, dveře jsou zamčené. Snažila jsem se tuto informaci získat na úřadu Prahy 8. Nikdo nic nevěděl, jen jedna pracovnice si zapsala mé jméno a telefon a dost arogantně slíbila, že mi to zjistí a dá zprávu. Samozřejmě se tak nestalo. Takto Praha 8 pomáhá podnikatelům? Proč nenalepíte na KD přelepku, že centrum již nefunguje?


Vytisknout