Městská část zřídila pohotovostní úklidovou četu

MČ Praha 8 chce zlepšit vzhled veřejného prostoru pomocí nové služby. Po území Prahy 8 se bude každý pracovní den nad rámec běžné údržby pohybovat skupina pracovníků, kteří budou uklízet nepořádek nahlášený občany na konkrétních místech. Radnice tím reaguje na stížnosti občanů.

Pracovníci provádějící úklid jsou přímo zaměstnanci městské části, konkrétně odboru životního prostředí. Nemusíme tedy pro nahlášený úklid složitě objednávat externí firmu, ale můžeme jej provést vlastními silami. Cílem je, aby úklid proběhl v řádu jednotek hodin od nahlášení nepořádku,“ vysvětluje místostarosta Matěj Fichtner (ANO). 

Pracovníci mají k dispozici osobní ochranné pomůcky, odpovídající pracovní nástroje a malé nákladní vozidlo. Nyní se jedná o pilotní projekt, který má v malém měřítku ověřit, zda službu občané budou vnímat pozitivně. Pokud se ukáže, že je o službu velký zájem, chce se radnice v dalším období věnovat zkvalitňování a rozšiřování služby, např. také zapojit veřejně prospěšné práce odsouzených osob.

Předpokládáme, že využijeme koncept smart cities a zapojíme tuto službu i do tzv. systému hlášení závad. V praxi by to mělo vypadat tak, že občan v chytrém telefonu vyfotí nepořádek a se svým komentářem jej pomocí speciální aplikace pošle na radnici. Za několik hodin by mu měla přijít fotografie, kde je nepořádek uklizen,“ dodává místostarosta Fichtner.

V současné době mohou občané nepořádek nahlašovat pomocí služby Hlášení závad na webových stránkách městské části (kde lze také nahrávat fotografie) nebo zasláním e-mailu na koordinátora oddělení okamžitého úklidu: vilem.ledvina@praha8.cz.

Nové úklidové auto, které se bude starat o rychlý úklid nepořádku na Praze 8 zajistil místostarosta Matěj Fichtner (ANO), v jehož gesci je životní prostředí.


Dostávejte aktuality na váš e-mail.
Každý den zasíláme všechny novinky z webu v jedné přehledné zprávě.
Zveřejněno: 15.03.2017 – Anna Patočková
Vytisknout