Domovní stanoviště tříděného odpadu

  1. DOMOVNÍ STANOVIŠTĚ
  2. PRAVIDLA & PODMÍNKY
  3. ŽÁDOST O NOVÉ DOMOVNÍ STANOVIŠTĚ
  4. ŽÁDOST O ZMĚNU/ZRUŠENÍ DOMOVNÍHO STANOVIŠTĚ

1) DOMOVNÍ STANOVIŠTĚ

Hlavní město Praha nabízí vlastníkům bytových domů službu umístění sběrných nádob na tříděný odpad přímo do domovního vybavení, a to v závislosti na prostorových možnostech objektu a počtu nájemců. Pravidelný svoz těchto nádob je financován z rozpočtu hlavního města Prahy včetně odemykání a zamykání objektů, vynášení a zanášení těchto nádob až do vzdálenosti 50 m.

Domovní stanoviště nejsou zřizována v sídlištní bytové zástavbě na území Prahy, ale jsou primárně zřizována na území Pražské památkové rezervace, tj. v bytové zástavbě „činžovního“ typu.

Za úklid a čistotu stanoviště zodpovídá vlastník/správce objektu, město u domovních stanovišť úklid nezajišťuje. Odpad uložený mimo nádoby není svozová společnost povinna svézt.


2) PRAVIDLA & PODMÍNKY
  • tato služba je určena pouze pro fyzické osoby (obyvatele předmětného domu), právnické osoby a fyzické osoby oprávněné k podnikání tato stanoviště využívat nemohou
  • zřizují se pro min. 4 a více bytových jednotek v bytovém domě, maximálně však pro 60 bytových jednotek v rámci jednoho bytového objektu
  • umístění nádob: v domovním vybavení nebo ve venkovní uzamykatelné kóji
  • přednostně jsou poskytovány nádoby o objemu 120 l (do 10 bytových jednotek) nebo
  • 240 l (od 10 do 60 bytových jednotek) - nádoby na sklo jsou poskytovány o objemu 120 l
  • zažádat můžete o 3 základní komodity tříděného odpadu: papír, sklo a multikomoditní sběr (= plast, kovy a nápojové kartony)
  • základní frekvence odvozu pro papír a multikomoditní sběr jsou 1x za 2 týdny (21) 1x týdně (11) nebo 2x týdně (12), frekvence odvozu skla 1x za 4 týdny (41), vyšší frekvenci lze konzultovat se svozovou společností IPODEC – Čisté město a. s. a Magistrátem hl. města Prahy
  • zanáška a vynáška nádob je hrazena městem do 50 m (včetně odemykání a zamykání), povinností vlastníka (případně správce objektu) je zajistit vhodnou a dostupnou plochu pro umístění sběrných nádob v domovním vybavení domu


3) ŽÁDOST O NOVÉ DOMOVNÍ STANOVIŠTĚ (formulář ke stažení níže)
  • žádost podává vlastník bytového domu nebo jím pověřená osoba (správce bytového objektu)
  • nezbytnou součástí žádosti musí být:
  1. fotografie umístění budoucího stanoviště
  2. podepsané čestné prohlášení vlastníka (které je v žádosti)
  3. podepsaná provozní pravidla domovního stanoviště (také v žádosti)
  4. v případě, že za vlastníka jedná pověřená osoba – je nutno doložit plnou moc (upozornění: v kolonce „Kontaktní údaje“ musí být uvedena adresa pro zasílání korespondence)
  • po vyplnění žádosti a doložení požadovaných dokumentů, zašlete kompletní žádost na e-mail: michaela.bacuvcikova@praha8.cz nebo v listinné podobě na adresu: ÚMČ Praha 8, Odbor životního prostředí, Na Košince 1, 180 00 Praha 8 


4) ŽÁDOST O ZMĚNU/ZRUŠENÍ DOMOVNÍHO STANOVIŠTĚ (formulář ke stažení níže)
  • Změna: může se týkat např. změny vlastníka nemovitosti, změna kontaktních údajů, změna frekvence svozů/navýšení nádob
  • Zrušení: V tomto případě je nutné uvést důvod zrušení domovního stanoviště

V rámci Městské části Prahy 8 tato služba funguje od roku 2017 v Karlíně a od roku 2020 také v Libni. Nově se mohou zapojit vlastníci bytových domů z dalších katastrálních území.


Případné další informace ohledně domovních stanovišť Vám poskytne:

Odbor životního prostředí MČ Praha 8 
kontaktní osoba: Michaela Bačuvčíková
e-mail: Michaela.Bacuvcikova@praha8.cz









Mohlo by vás také zajímat



Aktualizováno: 20.03.2025
Vytisknout